Destiny verstevigt positie op de Franse markt na nieuwe overname

0
27

De founders van IPLine

Destiny, de Zaventemse aanbieder van veilige cloudcommunicatieoplossingen voor innovatieve ondernemingen, versterkt zijn positie in Frankrijk met de overname van IPLine, een digitale dienstverlener uit de Rhône-Alpes.

Na de overname van de Franse operator Alliantel eerder dit jaar, versterkt de Destiny groep met deze nieuwe overname zijn expertise op het gebied van hosting en cybersecurity en verstevigt het zijn positie op de Franse markt als lokale, betrouwbare aanbieder van veilige cloudcommunicatie oplossingen, zowel voor grote als middelgrote bedrijven.

IPLine, opgericht in 2004 door Thierry Coussy, Willy Chantre en Franck Dunière, is gespecialiseerd in het beheer van de digitale activa van bedrijven en biedt zowel netwerkoplossingen, data hosting, beveiliging van informatiesystemen en Unified Communications oplossingen aan. Het bedrijf is ook bijzonder actief in de healthcare sector, met een specifieke Healthcare Data Hosting (HDS) oplossing voor gezondheidsinstellingen.

We zijn blij dat we onze krachten kunnen bundelen en op die manier weer een stuk dichter bij onze doelstellingen komen

“Deze overname is een nieuwe volgende stap om verder te kunnen groeien op de Franse markt, onze expertise uit te breiden en een betrouwbare cloudcommunicatiepartner te worden voor zowel kmo’s als grotere bedrijven”, aldus Daan De Wever, CEO van Destiny. “Het kadert ook in onze eerder uitgesproken ambitie om een leidende speler te worden in Europa op vlak van veilige cloudcommunicatieoplossingen, waarbij we telkens tot de belangrijkste aanbieders willen horen in de lokale markten waar we aanwezig zijn.”

De drie oprichters van IPLine worden allemaal aandeelhouder van de Destiny groep en zullen zetelen in het directiecomité van Destiny in Frankrijk. Door deze overname telt de Destiny groep nu 450 medewerkers, waarvan 180 in Frankrijk. Voor 2021 zal de totale omzet naar verwachting 120 miljoen euro bedragen, waarvan ongeveer 40% gerealiseerd in Frankrijk.

Bron: Bloovi

Vorig artikelDe drie finalisten voor ‘e-commerce personality of the year’ award zijn bekend
Volgend artikelDit bedrijf wil het nijpende tekort aan ervaren digitale marketeers invullen met een innoverende opleiding

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here