Coffee at Home is nieuwe webshop van Miko voor alle thuiswerkers

0
25

Omdat je nog altijd niet met collega’s kan babbelen voor de koffiemachine, stelt Miko zijn geliefde koffieassortiment ter beschikking op coffeeathome.be. Wij testten de site uit en vonden dat die goed werkte. Jij krijgt de koffie thuis, de babbel met de collega’s lukt helaas niet!

Omdat veel bedrijven het zonder hun geliefde pauzekoffie moeten stellen, lanceert Miko Group een nieuwe onlineshop waar liefhebbers tegen aantrekkelijke prijzen verschillende koffiesoorten uit het gamma kunnen bestellen. Bij coffeeathome.be kunt u onder meer Miko, Puro, Freehand en Bruynooghe koffies bestellen, maar ook thee en accessoires zoals koffiezakjes, koekjes of decoratieve doosjes met een leuke retro-look.

De koffiesoorten in het assortiment

Pure is een fair trade koffie met liefde voor mens en natuur. Het fairtrade-zegel garandeert een eerlijk inkomen voor de koffieproducenten. Met elk kopje Pure-koffie dat u drinkt, beschermt u ook een stukje van het regenwoud. Puro beschermt reeds meer dan 200.000.000 m² regenwoud.
Bruynooghe Koffie is een artisanale Belgische, barista kwaliteit en vooral “heel lekker”. Van slow brew tot espresso, de West-Vlaamse Bruynooghe Koffie is even eigenzinnig als veelzijdig. Met wortels in Kortrijk en bonen van over de hele wereld, worden lokaal vakmanschap en internationale ingrediënten gecombineerd tot een smakelijke mix.
De authentieke espressomelanges van Miko hebben hun eigen karakter en zijn perfect voor het maken van een heerlijke ristretto, espresso, café crème of cappuccino.
Handsfree koffie brengt je terug naar je roots. Frahling-liefhebbers maken een reis rond de wereld en ontdekken nieuwe smaken en nieuwe manieren om van hun dagelijkse kopje te genieten. Bovendien is Freehand een Rainforest Alliance koffie.

“Met meer dan 200 jaar ervaring kennen we ons bedrijf door en door, en dat is een groot voordeel. Met Coffee At Home bieden we online een ruim assortiment koffie aan met keuze uit verschillende merken, vormen (capsules, bonen en gemalen koffie), certificaten, labels en smaken”, legt CEO Frans Van Tilborg uit.

De Belgische koffiemarkt in 2021

“Belgen zijn klassiek en drinken hun koffie graag met melk en/of suiker, maar we merken een verschuiving naar premium koffiebonen”, verklaart Frans de trends die hij bij Miko Group ziet. “Omdat thuiswerken steeds gebruikelijker wordt, willen we ons assortiment nu ook voor thuisgebruik aanbieden. De uitbreiding van onze e-commerce met ons platform coffeeathome.be is het resultaat van creativiteit, innovatie en hard werken. Onze klanten kunnen nu volop genieten van ons ruime assortiment kwaliteitskoffies en er thuis van genieten.”

Wist je dat…

…meer Robusta (van Afrikaanse oorsprong) wordt gedronken in zuidelijke landen? Robusta wordt gekenmerkt door een sterke of bittere smaak. In noordelijke landen drinkt men meer Arabica, met een fruitige of zoetere smaak (uit Midden- en Zuid-Amerika).
…In Noord-Europa drinkt men voornamelijk gemalen koffie (filterkoffie)…. In Zuid-Europa is de boon de leider. In Noord-Europa wordt de boon steeds populairder…
…In België zijn de koffievoorkeuren verdeeld… In Wallonië verkiest men koffie met een kruidige toets (Robusta), terwijl men in Vlaanderen kiest voor een mildere koffie (Arabica).

Wat voor soort koffie ben jij? Doe de quiz op coffeeathome.be.

OVER MIKO

Miko serveert al meer dan 200 jaar koffie en houdt zich al zo’n 45 jaar bezig met plastic verpakkingen. Het werd in 1998 op Euronext Brussel genoteerd. Miko volgt een “tweepijlerstrategie”, waarbij zijn kernactiviteiten – koffieservice en plastic verpakkingen – in feite onafhankelijke entiteiten zijn, elk met een eigen management, zodat beide activiteiten hun eigen groeipad kunnen volgen. In 2020 realiseerde de Groep een omzet van 195,1 miljoen euro, waarvan 45,1% werd gegenereerd door het koffiesegment en 54,9% door het kunststoffensegment. Miko is een internationale groep met eigen vennootschappen in België, Frankrijk, Engeland, Nederland, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Polen, Tsjechië, Slowakije, Indonesië en Australië.

Het bericht Coffee at Home is nieuwe webshop van Miko voor alle thuiswerkers verscheen eerst op Professioneel magazine voor de Belgische levensmiddelen- of voedingsindustrie.

Vorig artikelBroodway 2021: eindelijk zien we elkaar weer
Volgend artikelCopus Group diversifieert HR-dienstenaanbod na overname Smart Solution

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here