Coca-Cola lanceert Topo Chico Hard Seltzer in België

0
40

Coca-Cola breidt haar portfolio in België verder uit met de lancering van Topo Chico hard seltzer. Met deze lancering zet Coca-Cola haar eerste stappen in het opkomende en trendy hard seltzer segment in België. Topo Chico Hard Seltzer is een nieuwe drank bestaande uit koolzuurhoudend water* met alcohol en natuurlijke aroma’s**. In totaal zullen er drie smaken beschikbaar zijn op de Belgische markt: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Açaí.

Coca-Cola lanceert Topo Chico hard seltzer in ons land. Met deze lancering treedt Coca-Cola toe tot de dynamische en groeiende categorie van de harde frisdranken. Topo Chico Hard Seltzer is een verfrissend bruisend water* met alcohol en natuurlijke fruitsmaken. De nieuwe drank is verkrijgbaar in drie smaken: lemon-spiced lemon, tropical mango en cherry açaí.* De lancering van Topo Chico hard seltzer op de Belgische markt gaat gepaard met een geïntegreerde marketingcampagne gericht op de leeftijdsgroep 20+. Topo Chico hard seltzer werd oorspronkelijk ontwikkeld in Atlanta, maar aangepast voor de Europese smaak.
Topo Chico hard seltzer is sedert half mei verkrijgbaar zijn in Belgische supermarkten en in geselecteerde Horecazaken tijdens de zomer.

In september 2020 werd de nieuwe Topo Chico Hard Seltzer met succes gelanceerd op de Latijns-Amerikaanse markt. De voorbije maanden werd de drank ook in verschillende Europese landen gelanceerd. Voor Topo Chico Hard Seltzer liet Coca-Cola zich inspireren door het 125 jaar oude Mexicaanse bruiswatermerk Topo Chico, dat een rijke geschiedenis kent.

De perfecte tegenstelling

De nieuwe Topo Chico hard seltzer omarmt de onverwachte spanning van tegenstrijdigheid; de slogan is “The Perfect Contradiction”. Het oude, in de vorm van het historische merk, versmelt met het nieuwe: alcohol ontmoet sprankelend water, aangevuld met natuurlijke fruitsmaken. Topo Chico Hard Seltzer is verkrijgbaar in 100% recyclebare aluminium blikjes van 330 ml en in drie frisse smaken: limoen, tropische mango en açaí kers. Elke smaak is glutenvrij, bevat 99 calorieën, 2,6 gram suiker en 4,1% alcohol per blikje. Topo Chico hard seltzer is oorspronkelijk ontwikkeld in Atlanta, maar is aangepast aan de Europese smaak.

Wat is Hard Seltzer?

Hard Seltzer is een alcoholarme drank (4-6%) die bestaat uit drie basiselementen: alcohol, koolzuurhoudend water en natuurlijke aroma’s. Hard seltzers bevatten over het algemeen minder dan 100 calorieën en minder dan 3 gram koolhydraten per blikje van 330 ml.

De toevoeging van een alcoholische drank aan het assortiment maakt deel uit van de inspanningen van Coca-Cola om op elk moment van de dag een geschikt alternatief aan te bieden. Deze nieuwe lancering is dus een goede stap in de evolutie van Coca-Cola naar een “Total Beverage Company” met een breed aanbod.

Topo Chico hard seltzer wordt geproduceerd in België.
** Niet-alcoholische mousserende drank op basis van vruchtenwijn en natuurlijke fruitaroma’s.
*** Het bevat suiker, zuurteregelaar, natuurlijke aroma’s en mineralen.

Het bericht Coca-Cola lanceert Topo Chico Hard Seltzer in België verscheen eerst op Professioneel magazine voor de Belgische levensmiddelen- of voedingsindustrie.

Vorig artikelBelgisch biotechbedrijf TheraVet kondigt Europese beursgang aan
Volgend artikelDankzij dit Gentse bedrijf wordt elk type water drinkbaar: “Je moet wat naïef zijn om keihard te geloven dat je de wereld kan verbeteren”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here