Delhaize stunt met Nespresso

0
19

De koffiecapsules van Nespresso zijn tijdelijk – en zeer uitzonderlijk – verkrijgbaar bij Delhaize, en wel tegen een stuntprijs. Een straffe actie van de supermarktketen, waar het koffiemerk niet mee opgezet is…

Op de achterpagina van z’n folder pakte Delhaize de afgelopen dagen uit met een ongeziene stunt, exclusief voor SuperPlus-klanten: een actie 2+2 gratis op Nespresso-capsules. Ongezien, omdat Nespresso in principe helemaal niet verkrijgbaar is in de supermarkt. Het merk – eigendom van voedingsconcern Nestlé – houdt immers vast aan een eigen distributiestrategie: de capsules zijn enkel te koop in de eigen Nespresso-boetieks, in de webshop en bij enkele exclusieve partners, zoals de Delitraiteur-winkels van de groep Louis Delhaize.
 

Maar niet bij Delhaize, dus: de foodretailer wist de hand te leggen op een partij capsules buiten weten om van de koffieproducent. “Bekijk het zo een beetje als nachtwinkels: die kopen ook niet alles rechtstreeks aan bij de producent. Ik kan echter wel garanderen dat het om échte Nespresso gaat, hetzelfde topproduct dus van dezelfde kwaliteit, maar aan een zeer interessante prijs”, zegt woordvoerder Roel Dekelver aan Het Nieuwsblad.
 

Nespresso betreurt de actie van Delhaize. Het merk is niet van plan om zijn koffie in supermarkten te verkopen, reageert het bedrijf.

Vorig artikelHoe deze Nederlandse tweeling in 5 jaar tijd een bedrijf met 70 werknemers uitbouwde: “Wij leerden door te zetten, toen niemand in ons geloofde”
Volgend artikelWerknemers Gentse start-up bepalen één dag per maand eigen innovatieagenda

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here