Sociaal Secretariaat Besox zet groei verder en bouwde nieuw hoofdkantoor

0
104

De maatregelen die de overheid in het leven roept om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, hebben een grote impact op bedrijven. Nog meer dan voorheen hebben werkgevers nood aan een partner die hen in personeelszaken begeleidt en adviseert. Ook het sociaal secretariaat Besox zag het voorbije jaar het aantal dossiers toenemen en trok nieuwe mensen aan om alle vragen te kunnen verwerken. “Zo bleef de kwaliteit van onze dienstverlening hoog en hebben we de band met onze klanten versterkt. Vanuit ons nieuw hoofdkantoor in Knokke-Heist zullen we hen nog beter kunnen bijstaan”, stelt Christophe Morbee, CEO van Besox.  

Besox biedt als sociaal secretariaat en specialist in personeelszaken, HR, verzekeringen en financiën Besox werkgevers een totaalpakket van diensten aan. Daarbij wordt doelbewust gekozen voor kleinschaligheid om een gepersonaliseerde service te kunnen leveren, volledig aangepast aan elk bedrijf en elke workflow. Tegelijk wil Besox een innovatief bedrijf zijn. 

Christophe Morbee: “We hebben als enige op de markt een volledig gratis en gebruiksvriendelijke online tool ontwikkeld waar de werkgever de loonkost per werknemer kan berekenen, rekening houdend met alle vaste en variabele kosten. Ons vernuft in combinatie met onze gepersonaliseerde aanpak wordt door onze klanten erg geapprecieerd.”

Nieuw kantoor wordt eyecatcher

Veel van die klanten komen uit de horeca- en retailsector. Zij kregen het voorbije jaar zware klappen. “Door zelf de juiste expertise in huis te halen, konden we hen wegwijs maken in alle regelgeving. Op die manier zijn we er ook in geslaagd nieuwe klanten aan te trekken. Zo zegden 125 bedrijven het contract met hun vorig sociaal secretariaat op en mochten we 250 nieuwe dossiers opstarten, voor het eerst ook voor heel wat bedrijven die meer dan 100 personeelsleden tellen. De crisis verteren we dus eigenlijk zeer goed. In 2021 verwachten we zelfs een omzetgroei van 27%.”

Die groei vertaalt zich nu in een gloednieuw hoofdkantoor. Besox verhuist van het centrum naar de rand van Knokke-Heist, om er een gebouw te delen met Project Architects. “Het kantoorgebouw is multifunctioneel. Zo komt er voor onze medewerkers een ruime refter, een fitness en ook een opleidingscentrum. Daarnaast willen we er, eens de coronacrisis achter ons ligt, evenementen organiseren en de ruimtes verhuren aan start-ups of startende ondernemers. Het kantoor is ook vlot bereikbaar en telt 15 parkeerplaatsen.”

Hubs voor een persoonlijke dienstverlening

Naast de hoofdzetel in Knokke-Heist heeft Besox in februari van dit jaar ook in Gent een nieuw kantoor in gebruik genomen. En ook het kantoor in Oostende wordt binnenkort uitgebreid. “In 5 jaar tijd zijn we van 20 naar 50 medewerkers gegaan. Een bewuste keuze, want het koesteren en stimuleren van menselijk kapitaal betekent het versterken van het bedrijf op elk gebied. Zo blijven we kort op de bal spelen en kunnen we snel op vragen van onze klanten reageren. De basis voor ons succes is gelegd. Op termijn willen we in elke provincie een Besox-hub creëren, met mensen die zowel de regio als het bedrijfsklimaat door en door kennen”, besluit Christophe Morbee. 

OVER BESOX

Besox is ontstaan uit de groep Morbee-Ballegeer, die in 1947 werd opgericht door Sylvain Morbee. Gestart als kleinschalig sociaal secretariaat is de onderneming intussen uitgegroeid tot een duizendpoot die alles in huis heeft om een bedrijf vlot te laten draaien en groeien. Besox telt kantoren in Knokke-Heist, Blankenberge, Oostende, Oostkamp, Gent en Antwerpen. Bovenop loonverwerking en -administratie heeft het bedrijf ook eigen bank- en verzekeringskantoren.

Vorig artikelOnlinebemiddeling van commerciële geschillen
Volgend artikelAantal werkzoekenden op laagste peil sinds start coronacrisis

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here