Communicatiegroep D’M&S investeert in groei Earnieland en Influencernetwork

0
225

D’M&S Communications, met kantoren in Brugge, Antwerpen en Brussel, wordt hoofdaandeelhouder van de online shopping community Earnieland van Steven Spillebeen en van het digitale influencerplatform Influencernetwork.be. Een win-win voor alle partijen die hiermee hun groeiambities kracht bijzetten.

Meerderheid in Earnieland
D’M&S en Earnieland zijn geen onbekenden voor elkaar. In 2014 was de communicatiegroep uit Brugge als incubator de drijvende kracht bij de opstart van de online shopping community. Het fideliseringsplatform van Steven Spillebeen is gebaseerd op een affiliate-marketingmodel: consumenten die winkelen in de webshops van de aangesloten partners (Bol.com, Amazon, Booking.com,…) worden in cash beloond. Earnieland is dus een soort digitale klantenkaart.

Om het platform meer slagkracht te geven en internationaal uit te bouwen verkoopt oprichter Steven Spillebeen zijn aandelen aan D’M&S. Bert Clybouw, van Libaro, blijft het dagelijks bestuur van Earnieland waarnemen.

Hoofdpartner van Influencernetwork.be
Dat D’M&S investeert in internetbedrijven is niet nieuw. Zo participeert de groep ook al een tijdje in Influencernetwork.be. Dat online platform brengt honderden influencers uit België en Nederland rechtstreeks in contact met bedrijven. Om de groei te stimuleren en eigen klanten een extra service aan te reiken, neemt D’M&S een meerderheidsparticipatie in Influencernetwork.be.

Arne Dacquin, CEO D’M&S: “Als meerderheidsaandeelhouder zullen we Earnieland en Influencernetwork.be de gepaste ondersteuning en omkadering bieden om zich internationaal verder op de kaart te zetten. Tegelijk halen we zelf een pak digitale kennis binnen. Voor klanten die hun customer loyalty en community building via e-commerce willen optimaliseren is Earnieland een ideaal platform. Influencernetwork.be heeft dan weer een grote expertise op vlak van influencer marketing. Als onafhankelijke partner kan D’M&S daar alleen maar voordeel uithalen en ons eigen digitale dienstenaanbod versterken.”
ABOUT THE COMPANY

ECA Med is een afdeling van ECA nv, een Belgische producent van autotextiel (zetelbekleding, vloermatten,…) met hoofdzetel in het Oost-Vlaamse Assenede en onderdeel van de ECA Group. Naar aanleiding van de COVID-19 pandemie investeerde ECA nv begin 2020 in de oprichting van een gloednieuwe afdeling voor wegwerpbare chirurgische mondmaskers type II en IIR. ECA Med haalde als een van de eerste producenten in België de Europese EN14683: 2019 certificering alsook de ISO 9001 2015 norm. Daarnaast maakt het herbruikbare COVID-19 schorten. De afdeling telt vandaag 50 werknemers. Met een jaarlijkse capaciteit van 190 miljoen mondmaskers heeft ECA Med de ambitie om een van de grootste producenten van chirurgische mondmaskers in Europa te worden. Meer info: www.ecamed.be

Vorig artikelGetroffen door de Brexit? Dien uw subsidieaanvraag in
Volgend artikelKrijg -20% korting op het volgen van Juridische actualiteit’ binnen de HR

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here