Approved by Tomorrow: voor een duurzame (her)opbouw van de economie

0
105

Euroconsumers (de internationale koepelorganisatie van consumentenorganisaties uit 5 landen, waaronder Test-Aankoop uit België) kondigt vandaag haar tweede jaarlijkse internationale forum van Europese consumenten aan, dat op 19 november 2020 zal plaatsvinden. Deze virtuele top zal tegelijkertijd live worden uitgezonden vanuit Brussel, Lissabon, Madrid, Rome en São Paulo, en zal zich richten op de potentiële en essentiële rol van de consumenten bij het helpen van de Europese economie om zich te herstellen van de huidige COVID-19-pandemie.

Heel wat gerenommeerde sprekers tekenen present. Zo zal Didier Reynders, Europees commissaris voor Justitie en Consumentenbescherming, een exclusieve thematoespraak houden op basis van de ‘Consumer Agenda’ van de Europese Commissie. Andere sprekers zijn Jeffrey Sachs, bestseller-auteur en wereldberoemd econoom, Marina Kaljurand MEP, en Helena Leurent, CEO van Consumers International. Verder zijn er bijdragen te noteren van onder andere Google en Amazon. 

Tijdens het forum zullen ook de tweede jaarlijkse BeXt Awards worden uitgedeeld. Deze prijzen zijn een erkenning voor merken die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de verbetering van de duurzaamheid van consumentenproducten. De finalisten zijn geselecteerd op basis van hun staat van dienst op het gebied van veiligheid, kwaliteit en milieu.

Het forum is het hoogtepunt van Euroconsumers’ 2020-duurzaamheidsinitiatief “Approved by Tomorrow”. Dit initiatief is een gelegenheid geweest om nieuwe, op de consument gerichte, duurzame benaderingen te ontwikkelen.  De coronaviruspandemie heeft overigens de cruciale rol van de consument aangetoond. Een belangrijk onderdeel van dit initiatief was een reeks webinars in 2020 die tot doel hadden consumenten, regeringen en het bedrijfsleven samen te brengen om de EU-doelstellingen op het gebied van milieu en duurzaamheid op lange termijn te verwezenlijken.

Belangrijke partners in het forum zijn Google (NASDAQ: GOOGL) en Amazon (NASDAQ: AMZN).  Lokale partners zijn onder meer Mercado Livre (Brazilië) en Mercadona (Spanje). De mediapartners zijn onder andere LN24-België, Sky-Italië en IAB-Europe.

Voor meer informatie, inclusief registratiegegevens, kunt u terecht op https://www.euroconsumersforum.com

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here